הכל מתחיל בצעד הראשון ...

דר דרך ירושלים הוא מסלול העלייה לרגל הארוך ביותר בעולם ודרך השלום והתרבות הבינלאומית!

דר דרך ירושלים מחבר בין דתות ועמים בפרויקט שלום ייחודי.

דר דרך ירושלים מייצג הכרה הדדית וסובלנות.

אהבה, הכוח החזק ביקום, חודר, מאיר הכל ובונה גשרים בין כל האנשים!

עלייה לרגל יוצרת פתיחות למפגשים, מפחיתה דעות קדומות ופחדים ומחזקת אמון - אמון בסיסי! הגבולות כביכול בין עמים לדתות יכולים להיות מגושרים על ידי אנשים בודדים באהבה ובכבוד הדדי.

דיוקנאות עולי רגל

טוני (62): טוני השוויצרית פגשה את הייאן הקוריאני בירושלים ב-1989 לָדַעַת. שני הנוצרים חשו במהירות קשר עמוק והתחתנו. טוני תמיד אהב לטייל. כשאשתו האהובה מתה בשנת 2020, טוני יצא לדרך ירושלים לעיר הקודש כדי להנציח את הייאן ואת השנים הנפלאות שהיו להם יחד. בעודו עובד, הוא עלה לרגל בשלבים במהלך חופשתו ב-2021 מלה-פוי-אן-ולי לסנטיאגו די קומפוסטלה, ב-2022 משוויץ לטורקיה וב-2023 מטורקיה לירושלים. הוא הותיר את אזור רעידת האדמה בטורקיה ואת סוריה מוכת המלחמה מתוך כבוד לאוכלוסייה. הוא רכש אוצר מילים בסיסי של השפות במיוחד עבור המסלול הסרבי והטורקי. טוני תקשר מדי יום עם אשתו, שליוותה אותו בכל צעד מהמימד השני. מוצף בהכרת תודה הגיע טוני לירושלים באביב 2023 עם הייאן בליבו. עם הפרישה, טיולים למרחקים ארוכים הם עכשיו התחביב של טוני. הוא צועד בדרכי עלייה לרגל באסיה ביפן, טייוואן וקוריאה. הייאן תמיד שם. טוני אומר שהוא מסתדר מצוין היום והוא אסיר תודה על המתנות שקיבל עם הייאן והשלום בדרך ירושלים.

אלכס (31): לפני שנתיים התחלתי טיול ששינה את חיי. התמזל מזלי ללכת בדרך ירושלים מ-Le Puy-en-Velay בצרפת עד לירושלים. במהלך 2 חודשי העלייה לרגל חוויתי פחד, כעס ובדידות. אבל הדבר הכי חשוב היה האהבה מזרים, מזרים שהיו מוכנים לעזור לי עם אוכל או מיטה. הדרך שלי לקחה אותי דרך מדינות שונות. גיליתי תרבויות שונות, פגשתי אנשים רבים וגיליתי "אוצר": אנשים חביבים ואוהבים, לא משנה מאיפה הם באים או לאיזו דת הם שייכים. כשאתה מגיע לכפר, רעב, צמא ועייף, אתה תמיד מוצא לב חם ונשמה נפלאה לעזור לך. זה מה שמאפשר טיול כה גדול. אַחֵר. ביקרתי גם באתרים קדושים רבים בדרך ירושלים וזו הייתה ברכה. בכל יום שטיילתי, הצלחתי לחזק את האמונה שלי במשהו גדול יותר. השקט הפנימי הגיע מיום ליום, האמון והביטחון בחיים התחזקו יותר ויותר. זה היופי של עלייה לרגל. אני לומד להכיר את עצמי בצורה שמעולם לא חוויתי בעבר. טיולים מרפאים אני אומר ואני מקווה שלכולם יש את החוויה הזו. אנא צור איתי קשר בכל שאלה, אם אתה צריך מידע, או סתם רוצה לנהל שיחה על הדרך!

פייסבוק (Facebook): אלכס לאפון / אימייל, WhatsApp ותמונות לראות דרך ירושלים

קלאודיה (66):  "הלכתי לירושלים." בכל פעם שאני אומר את המשפט הזה או חושב עליו, כשאני חולם עליו, הכל חוזר מיד. 5200 ק"מ, פעם 4 חודשים (2022) ופעם 3,5 חודשים (2023), לקחו אותי מעיר הולדתי קובלנץ/ריין אל היעד הגיאוגרפי של דרך ירושלים. אבל למעשה זה היה שוב הדרך עצמה, שחוויתי כמטרה ושהעניקה לי מתנות בשפע: היציאה אל הלא נודע, החופש, האדיבות המדהימה של האנשים לאורך הדרך, היופי והמגוון של הטבע, אינספור אתרים היסטוריים, זמן לא מופרע עם אלוהים, גילוי מקומות תנ"כיים, הגישה הבסיסית של הכרת תודה עמוקה, שיעורים חדשים בקבלה עצמית, האמביוולנטיות היומיומית של אירועים ומצבים והמשימה "הכנס שלום לכל בית!" המתנות שדרך ירושלים העניקה לי. "אני לא יודע מה זה, אבל אתה כל כך זוהר!", אמרו לעתים קרובות האנשים שהגיעו להיות קרובים אליי. זה בטח היה הגשמה ושמחה שממש עלו ממני. תודה מקרב לב ליוהנס אשאואר על עבודתו הבלתי נלאית ועזרתו ברגע הנכון. גַם מתנה! מה שְׂרִידִים? הרבה העברה לחיי היום יום, שינויים, עבודת שלום ותפילה יומיומית בדרכים: הגן עלי אלוהים, אני סומך עליך. אתה מראה לי את הדרך לחיים. יש בך שמחה, שמחה בשפע”.

פייסבוק (Facebook): קלאודיה שילד / אינסטגרם: claudia.schilde

אסטל ושרלין מצרפת, שני חברים שנפגשו בדרך לקומפוסטלה ב-2021. בהחלט על הנתיב הזה נולד הפרויקט שלנו ללכת לירושלים. שנתיים לאחר מכן, ב-10 באפריל 2023, אנו עוזבים את פריז לטיול בן תשעה חודשים בארץ הקודש. כל אחד מאיתנו הולך מסיבות אישיות, אנחנו הולכים לשלום בעולם אבל גם לשלום בתוכנו. אנחנו הולכים לגלות מדינות אחרות, תרבויות אחרות, מסורות אחרות. אנחנו יוצאים למסע קבצנים לרגל, מה שאומר שאין לנו כסף, לא לאוכל ולא ללינה. אנו בוחרים לסמוך על ההשגחה כי אנו מאמינים בחיים. אתגר מקודש הדורש הסתגלות, סבלנות וענווה. יש לנו גם גישה הומניטארית שכן הקמנו עמותה משלנו בשם "קצת קרוב יותר לכוכבים". אנחנו אוספים כסף כדי שנוכל לתרום אותו לשלושה אזורים שונים במועדון לאחר שנגיע לירושלים. הכסף הזה ישמש גם למימון הטיול שלנו במידת הצורך. דרך זו היא דרך חיינו. אנחנו אוהבים להגיד שיחד אנחנו מתקרבים קצת יותר לכוכבים ושהדרך שלנו היא הדרך שלכם. מסיבותיו, אנחנו אוהבים לחלוק את המסע שלנו דרך רשתות חברתיות שונות. אנא תמכו בנו באמצעות קמפיין גיוס התרומות המקוון שלנו: פתח כאן

אינסטגרם: unpeu_pluspresdesetoiles / יוטיוב: פתח קישור / פייסבוק: אסטל שרלין

גוסטב (66) התחיל את דרך ירושלים בהתחלה בפינסטרה/ספרד. שלום, אני בא מאוסטריה, קרינתיה, וכיום גר בציריך; עבדתי בבנקאות 40 שנה; מאז סתיו 2017, הקריירה המקצועית שלי הייתה חלק מעברי. בשנת 2018 טיילתי בסביבות 5 ק"מ מקלגנפורט דרך וינה לסנטיאגו דה קומפוסטלה תוך 4.000 חודשים. בשנת 2019 טיילתי במשך 10 חודשים ברחבי דרום אמריקה, ניו זילנד ודרום מזרח אסיה. טיול צליינים 2020 כ-7.500 ק"מ מסנטיאגו דה קומפוסטלה לירושלים, בוטל לאחר 900 ק"מ עקב קורונה. 2021 ברגל מזלצבורג מעל האלפים לטריאסטה: כ-500 ק"מ, 25.000 מ' למעלה, 25.000 מ' למטה... ועכשיו מאז 15 במרץ 2023 המשך העלייה לרגל שלי לירושלים מפמפלונה בספרד, לשם נסעתי לפני 3 שנים בגלל המגיפה הופסקה. אני נוסע עכשיו בדרך ירושלים כבר 127 ימים ו-3.400 ק"מ ועדיין נותרו לי בערך 3.500 ק"מ לעבור. אני מוקסם מהמפגש עם אנשים מתרבויות אחרות ועד כה חוויתי חוויה נהדרת בכל המדינות אשר נדדתי בו, עשיתי; הנכונות לעזור, האירוח והחום שקיבלתי מהאנשים במדינות אלו הם ייחודיים. איך הכל התחיל: בקיץ 2013 טיילתי בדרך הקלאסית של סנט ג'יימס מעל הפירנאים לסנטיאגו. זה היה בערך 830 ק"מ, שלקח לי 28 ימי הליכה. אז כמעט נאלצתי לוותר על הטיול הזה אחרי 300 ק"מ בבורגוס בגלל פציעה. אבל הדברים הסתדרו אחרת: אמריקאי שפגשתי בקמינו הניע אותי שוב בשיחה של 5 דקות, כך שכבר לא היה סימן לוותר, כי האמריקני הזה, בשם ג'ון, נתן לי עצות מכריעות כיצד תעשה את זה אני יכול להשתלט על הפציעה שלי. רק בגלל המוטיבציה שלו והפגישה איתו הגעתי לסנטיאגו. הקמינו הזה ב-2013 שינה לי הרבה. כשהגעתי הביתה שאלתי הכל; אנחנו חיים כאן בפאר, יש לנו הכל, ובדרך ג'יימס הקדוש עשיתי רק חמישה דברים ביום: טיול, אוכל, שתייה, כיבס את הבגדים שלי בערב וישנתי. לקח לי בערך עשרה ימים עד שהצלחתי לשקוע שוב בחיי היומיום שלי במשרד. אז עלה הרעיון לעשות שוב את דרך ג'יימס הקדוש, החל בקרינתיה, אבל רק בזמן שסיימתי את הפעילות המקצועית שלי. רציתי לחוות את ההרגשה הנהדרת הזו שוב מבלי לקבוע פגישה או לחזור למשרד שלי לאחר מכן. אביב 2018 היה זמן טוב להתחיל את הפרויקט הזה. במקור רציתי להתחיל את דרך ג'יימס הקדוש מקרינתיה. במהלך חופשה שנה קודם לכן בזלצבורג, ראיתי לוח עם "תפריט צליינים" מול פונדק. כשביררתי על כך, נאמר לי שהדרך האוסטרית של סנט ג'יימס עוברת כאן. לאחר מחקר באינטרנט, שיניתי את התוכנית שלי ורציתי לטייל בכל דרך האוסטרית של סנט ג'יימס, דרך שוויץ, דרך צרפת לסנטיאגו. ובגלל שכדאי להתחיל את דרך ג'יימס הקדוש על מפתן ביתך, החלטתי לבסוף לטייל מקלגנפורט לוינה. כשהגעתי לפיניסטר לאחר 145 ימים ו-4.000 ק"מ, נזכרתי בעלייה לרגל של יוהנס אשאוור ודיוויד צווילינג מאוסטריה לירושלים ב-2010... והמחשבה הזו דבקה בי עד שהתפתחה לתכנית קונקרטית.

פייסבוק (Facebook): גוסטב סטנגל / בלוג: www.aufwegerwegenunterwegs.com / יוטיוב: פתח קישור

רוז מארי (57). לאחר שלב אינטנסיבי בחיי, נזקקתי בדחיפות להפסקה כדי לנקות את עצמי. אני מסתדר הכי טוב כשיש לי זמן לעצמי ומשוטט בטבע. בינואר 2023 קראתי פוסט בפייסבוק על דרך ירושלים וקיבלתי דפיקות לב עזות ועור אווז. הרגל הירדן-ירושלמית קראה לי. באמצע כור ההיתוך של הדתות, איפה שהמקומות הקדושים, לשם רציתי להגיע. כידוע, עור אווז לא משקרת ובכל זאת פחדים וספקות תפחו למפלצות והעניקו לי לילות ללא שינה. מה את רוצה לבד כאישה במזרח? האם עדיין יש לך את כולם? אבל תתנגד לשיחה פעם אחת! ה-GPS וקהילת ירושלים נתנו לי כיוון ותמיכה כאשר סטיתי מהנתיב או איבדתי את הביטחון. העובדה שנשים אחרות הלכו בדרך שלפני לבד, עודדה אותי כשהפחדים התגנבו. מעולם לא הייתי בסכנה. הדבר היחיד שהייתי צריך להיזהר ממנו זה כלבים בשדה הפתוח, ונהייתי חולה פעמיים. המשכתי בכל זאת. העזרה הבלתי צפויה והאירוח לאורך הדרך חיזקו לי את הביטחון בחיים. "את אישה אחרת", אומרים משפחה וחברים מאז חזרתי. כן זה נכון. לא רק הגעתי ליעד ירושלים. אבל גם בי. מצאתי שלווה פנימית עמוקה, את הקשר האבוד עם הבריאה ובכל מקום אנשים שפתחו את ליבם ואת בתיהם. דרך ירושלים היא באמת דרך של שלום.

בלוג נסיעות: פתח קישור / יוטיוב: פתח קישור

סיגריד (67): אניאני מלווה לצליינים ונותן חסות של "ויה רומאה" ומתגורר בסטאד (גרמניה). לאחר דרך ג'יימס הקדוש, עליתי לרגל בשלבים מסטאד דרך מיינץ לרומא יחד עם חברי ממיינץ ב-2009. משם עשיתי את דרכי לירושלים. סוף סוף הגעתי לאלבניה ולצפון מקדוניה ב-2019 דרך "ויה פרנסיגנה דל סוד" ו"ויה אגנטיה". הטיסה לסקופיה בצפון מקדוניה הוזמנה כעת ואני אמשיך את עלייתי לרגל ב"דרך ירושלים" לראשונה בספטמבר 2023. אני כבר מוצא את התמיכה האישית של יוהנס והמגעים עם עולי רגל אחרים מאוד נעימים ומועילים.

פייסבוק (Facebook): סיגריד שטרובר | אימייל: info@sigrid-strueber.de | WhatsApp: +49 170 402088

ג'ון: לפני 10 שנים (בגיל 63) עליתי לרגל בחתיכה אחת מסנט וולפגנג בבוואריה עילית (גרמניה) לירושלים. לפני כן, מעולם לא יצאתי לעלייה לרגל או לטיול במשך יותר מיממה. את העלייה לרגל שלי לירושלים יזם בחג הפסחא 2012 דיווח הטלוויזיה "ברגל לירושלים". זה היה על עלייתם לרגל של יוהנס אשאואר, דוד צווילינג ואוטו בסר. העלייה לרגל שלי הייתה תחת המוטו לשלום, הבנה דתית ובינלאומית. במקביל, אנשים יכלו לתרום לבית החולים לתינוקות בית לחם (2.600 ו-1.000 יורו) ולהוספיס בארדינג. אזרחים גם נתנו לי 80 בקשות תפילה. התחלתי בחג השבועות 2013 בטקס ברכה עם כ-150 איש ועם כמרים קתולים, פרוטסטנטים ומוסלמיים בכנסיית הקהילה של הקהילה הביתית שלי. הייתי הצליין הראשון שסימן את השביל בתג יונת השלום. הייתי גם הצליין הראשון של דרך ירושלים שקיבל את מעבר הצליינים הראשון של דרך ירושלים. זה נחתם על ידי הקרדינל שנבורן בווינה וניתן לי. מכיוון שזה עסק גם בהבנה בינלאומית, הייתי הצליין הראשון של דרך ירושלים שצלצל בפעמון השלום בעיר האו"ם וינה. יוהנס אשאואר ארגן את שניהם ואפשר אותם. עליתי לרגל לבד במשך כ-80% מהמסלול. אז יכולתי לחוות את השביל, הטבע, האנשים וכו' בצורה אינטנסיבית מאוד ולחוות התרחבות גדולה של הלב שלי. בטורקיה ובישראל במיוחד זכיתי למפגשים דתיים נפלאים, מה שהיה טוב מאוד להבנה הדדית. התפללתי את תהילים כ"ג "ה' רועה שלי" כל יום בדרך. על בקשות התפילה שניתנו ותפילת ההודיה "תודה לך ה' כי אתה האור שלי וישועתי וחוזק חיי." מבחינתי היעד האפשרי היחיד היה ירושלים. הייתי שם 17 פעמים בעבר והיה לי קשר הדוק מאוד עם העיר הזו ועם ארץ התנ"ך. מטרות דתיות אחרות לא היו אופציה עבורי. הפכתי עכשיו למטייל בטבע. מאז עליתי לרגל לאורך ה-Wolfgangweg מרגנסבורג לסנט וולפגנג בזלצקמרגוט ועוד כמה מסלולים ארוכים יותר. את התמיכה הטובה ביותר במסע שלי בירושלים קיבלתי מיוהנס אשאוור ובחלקו מדיוויד צוילינג ואוטו קלר. תודה רבה על כך.

פייסבוק (Facebook): יוהאן גרוסר | אימייל: johann.grasser@web.de | WhatsApp: +49 151 50487353